تبلیغات در سایت ما

درمانگرو مشکل گشا

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 156
  • کل نظرات : 6
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 42
  • بازدید دیروز : 10
  • ورودی امروز گوگل : 4
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 14
  • آي پي ديروز : 3
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 335
  • بازدید سال : 833
  • بازدید کلی : 244521
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.224.27.47
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    گیرنده های حسی

    گیرنده های حسی بدن را به 5 دسته تقسیم بندی می کنند که عبارتند از: 1) گیرنده های مکانیکی مثل حس های لمسی و پوستی، اجسام مایسنر، اجسام کروز، اجسام پاچینی، گیرنده های صوتی حلزونی در گوش، گیرنده های دهلیزی برا ی تعادل، گیرنده ای فشاری در آئورت و... 2) گیرنده های حرارتی مثل گیرنده های سرما، گیرنده های گرما، 3) گیرنده های درد مثل گیرنده های درد 4) گیرنده های الکترومغناطیسی مثل گیرنده های بینایی 5) گیرنده های شیمیایی مثل گیرنده های شیمیایی، بویایی و...

    نیازهای مزلو

    1. نیازهای فیزیولوژیکی، مانند نیاز به آب، غذا، خواب و غیره. 2. نیاز به امنیت، مانند مسکن، تأمین و محفوظ ماندن در برابر خطرات محیطی و عاطفی. 3. نیاز اجتماعی، مانند عشق محبت خانواده. 4. نیاز به احترام که به دو بخش درونی وبیرونی تقسیم می‌شود، درونی مانندحرمت نفس و بیرونی مانند شهرت. 5. خودشکوفایی که عبارت است از بهره‌گیری از استعدادها و رشد و توسعه فردی.

    تفاوت « تلقینات» هیپنوتیزمی با توصیه ها، درخواست ها و دستورات روزمره در این است که در تلقینات هیپنوتیزمی با پاسخ موفق هیپنوتیزم شونده به شکل رفتاری « خودکار» و « غیر ارادی» سر و کار داریم، در حقیقت « غیرارادی» بودن پاسخ که هیپنوتیزم شونده پس از خروج از حالت هیپنوتیزمی گزارش آن را می دهد، از دید بسیاری از محققین قابل اعتمادترین ملاک برای بودن فرد در حالت هیپنوتیزمی است. تقریباً تمام افرادی که هیپنوتیزم می شوند، می پندارند که پاسخ آن ها نتیجه ی عملکرد هیپنوتیزم گر است. در حقیقت، این فرد هیپنوتیزم شونده است که با آمادگی ذهنی خود آغاز کننده ی عمل است. زمانی که تفکر انتقادی فرد به حالت تعلیق در آید، رفتاری تلقین شده به شکلی خودکار و بدون آن که سازوکارهای منطقی و ارزیابی کننده ی مغز در آن دخالتی داشته باشد، انجام می شود و زمانی که تلقینی پس از تلقین دیگر پذیرفته شد، قابلیت بیش تری برای قبول تلقینات مشکل تر پیدا می شود.

    فلسفه آموزشی غرب بر این باور است که تعریف و تحسین کردن دانش آموز و پاداش دادن در عملکرد تحصیلی و آموزشی آنان تاثیر گذار است و این پاداش‌ها را برای بالا بردن کیفیت و کمیت آموزش مانند افزایش نمره ی تحصیلی و غیره ضروری می دانند . گاهی اوقات حتی وقتی که دانش آموزان در مطالعه و عملکرد تحصیلی شان خیلی خوب ظاهر نمی شوند ، باز هم این تحسین و تشویق ها ارائه می شوند تا آنها را برای کارهای سخت و دشوار آتی آماده سازند .نظام تعلیمی غرب معتقد است که به واسطه ی این گونه تشویق ها ، دانش آموزان به راحتی تسلیم نشده و پذیرای شکست نخواهند شد و لذا در آینده ، عملکرد بهتری خواهند داشت ازآن طرف، فلسفه ی تعلیمی شرق خیلی سخت گیر و جدی است و فرضاً هنگامی که دانش آموزان در عملکرد تحصیلی شان شکست خورده و ناکام شوند، انتقاد و سرزنش موضوعی طبیعی و عادی تلقی خواهد شد . از دانش آموزانی که تمایلی به کار سخت نداشته و از آن اجتناب کنند انتقاد به عمل می آید و آنان را خود خواه و تنبل می نامند . به نظر عبدالله سانی (Abdullah sani 2001)، انتقاد موجب کاهش انگیزش دانش آموزان شده و سبب می شود آنان کمتر کار کنند مگر آن که مفهوم این انتقاد به شکل آگاه کردن برای اصلاح فرد باشد .( یعنی نقاط ضعف او بیان شود تا با شناسایی آنها ، خود را اصلاح کند) تا او با آگاهی از آنها پر شور شده و شجاعت مبارزه با موانع را بیابد .

    « يومي هو»

    « يومي هو» بر اين باور است كه علت اصلي بسياري از بيماري ها را بايد در ريشه آن، يعني بهم خوردن تعادل و قرينگي بدن انسان ، بويژه در لگن خاصره جستجو كرد. اين باور بدان معني است كه در نزد فردي كه دچار انحراف و جابجايي لگن خاصره شده است، شاهد عدم برابري طول پاها خواهيم بود كه اين خود، تغيير مداوم انتقال وزن بدن بر روي پاها، انحراف در ستون فقرات ( اسكليوز و كيفوز)، جابجايي و تغييرات اندك ارگانهاي داخلي بدن، اختلالات در سيستم اعصاب خود مختار، سيستم گردش خون ، سيستم لنفاوي ، سيستم گوارشي ، سيستم تنفسي ، انقباضات عضلاني، خشكي مفاصل و بيماري هاي مفصلي، و بالاخره عدم تعادل در بيوانرژي و كاهش آن در بدن خواهيم بود. بنابراين به سادگي قابل درك است كه اين مشكلات و اختلالات، خود عامل بزرگ انواع بيماري هاي گوناگون در بدن انسان مي باشد كه به حوزه فيزيك بدن ختم نمي شود و به روح و روان آدمي نيز چنگ مي اندازد و آن را نيز بيمار مي كند.

    هونا

    هونا یک واژه از زبان هاوایی است که ماکس فریدام لانگ (۱۸۹۰–۱۹۷۱) در سال ۱۹۳۶ در نظریه فراطبیعی خود از آن استفاده کرد و در این نظریه باورهای فراطبیعی خود را با کاهوناها (کارشناسان) هاوایی مرتبط دانست. هونا بخشی از جنبش عصر جدید است. هونا بر زیستن و هماهنگی با سه سطح از آگاهی یا سه سطح از خود تأکید دارد. کاهوناها دیرزمانی مدعی بودند که در موجودات یک خود خفیف، یک خود متوسط و یک خود برتر را شناسایی کرده‌اند. آنها این سه سطح را به ترتیب «اونیهیپیل» (ناخودآگاه، درونی، احساسی و اشراقی)، اوهانه (آگاهی بیدارشونده و بخردانه) و آوماکوآ (ابرآگاهی، ارتباط با حوزه ایزدی) نامیدند.

    زنی سه دختر داشت که هر سه ازدواج کرده بودند.یکروز تصمیم گرفت میزان علاقه ای که دامادهایش به او دارند را ارزیابی کند. یکی از دامادها را به خانه اش دعوت کرد و در حالی که در کنار استخر قدم میزدند از قصد وانمود کرد که پایش لیز خورده و خود را درون استخر انداخت. دامادش فوراً شیرجه رفت توی آب و او را نجات داد. فردا صبح یک ماشین پژو ٢٠۶ نو جلوی پارکینگ خانه داماد بود و روی شیشه اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف مادر زنت» زن همین کار را با داماد دومش هم کرد و این بار هم داماد فوراً شیرجه رفت توی آب و جان زن را نجات داد. داماد دوم هم فردای آن روز یک ماشین پژو ٢٠۶ نو هدیه گرفت که روی شیشه اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف مادر زنت» نوبت به داماد آخری رسید. زن باز هم همان صحنه را تکرار کرد و خود را به داخل استخر انداخت. اما داماد از جایش تکان نخورد. او پیش خود فکر کرد وقتش رسیده که این پیرزن از دنیا برود پس چرا من خودم را به خطر بیاندازم؟ همین طور ایستاد تا مادر زنش در آب غرق شد و مرد. فردا صبح یک ماشین بی ام ‌و آخرین مدل جلوی پارکینگ خانه داماد سوم بود که روی شیشه اش نوشته بود:«متشکرم! ازطرف پدر زنت» !!

    ذهن خوانی

    یکی از روشهای موثر ذهن خوانی، درک زبان بدن است. در واقع افراد در حین حرف زدن، به صورت ناخودآگاه قسمتی از بدنشان را تکان می دهند و این حرکات نشان دهنده تفکرات و احساسات درونی فرد نسبت به موضوع جاری دانست. برای مثال وقتی از افراد راجع به شماره تلفن شان در ۱۰ سال پیش سوال کنید، آنها سعی می کنند از حافظه شان برای به خاطر آوردن آن کمک بگیرند و وقتی از آنها راجع به آرزویشان می پرسید آنها سعی می کنند تا تصویری را در ذهنشان بسازند. محققان بر این باورند که افکاری همچون امثال بالا، واکنش فیزیکی چشم را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند. قبل از خواندن این ۷ واکنش، لازم است به ۲ نکته مهم توجه کنید : ۱ - این واکنش ها بر اساس افراد راست – دست نوشته شده اند و در صورتی که فرد مورد نظر چپ دست است، باید آنها را برعکس در نظر بگیرید. ۲ - منظور از راست یا چپ، دید شما نسبت به فرد انجام دهنده واکنش می باشد. واکنش های چشمی ۱ - بالا – سمت راست : نشانگر جستجو و بازسازی رویدادی تصویری که در گذشته رخ داده است. ۲ - بالا – سمت چپ : در حال ساختن تصویر و یا رویداد جدید. ۳ - مستقیم – سمت راست : بخاطر آورن صوتی که در گذشته شنیده شده است. ۴ - مستقیم – سمت چپ :‌ در حال ساختن کلمه و یا صوتی که در گذشته رخ نداده است. ۵ - پایین – سمت راست : صحبت کردن شخص با ضمیر داخلی اش ۶ - پایین – سمت چپ : به خاطر آوردن و یا تصور یکی از حواس، لامسه، بویایی و یا چشایی ۷ - چند حرکت و یا بدون حرکت : ممکن است شما سوالی را از فرد مورد نظر بپرسید و فرد هیچکدام از حرکات فوق را انجام ندهد و به یک نقطه خیره شود. این بدین معنی است که فرد دارد سوال و جواب را به صورت تصویری بررسی و شبیه سازی می کند. به خاطر داشته باشید که این واکنش ها برای تمامی افراد یکسان نیستند و ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، ولی همین الان می توانید آنها را با همسر و یا دوستتان تمرین کنید.

    کروموزم XY

    در آمیزش بین زن مرد ژن های مرد به صورت XY و ژن های زن بصورت XX است که شامل 22 جفت کروموزوم غیر جنسی و یک جفت کروموزوم جنسی است و در هنگامی که قرار است نطفه تشکیل شود یک کروزوم از زن و یک کروموزوم از مرد برای تعین جنسیت جنین وارد می شود یعنی کسی که کروموزم X از مرد وارد شود فرزند حتما دختر خواهد بود و اگر Y وارد شود فرزند پسر خواهد بود البته گاهی اختلالاتی نیز در این فرآیند انجام می شود که منجر به بروز افراد دو جنسیتی و یا صفات مردانه و زنانه در زنان و مردان می شود. با مشاهده کروموزم XY می بینیم که کروموزوم مرد شامل کروموزوم های هم مرد Y و X و هم شامل کروموزم های زن که X است می باشد. x از طرف مادر و کروموزوم y ازطرف پدر به تخمک که تبدیل به جنین خواهد شدمی رسد.بنابراین مادر با دو کروموزوم جنسی x و پدر با دو کروموزوم متفاوت x , y جنسیت کودک را تعیین می کنند. یعنی یک کروموزم x مادر با یک کروموزوم x پدر ترکیب شود می شود دو ایکس xx که جنسیت جنین دختر می شود. وقتی کروموزوم xمادر با کروموزوم y پدر ترکیب شود یعنی xy جنین پسر خواهد شد. البته استثناهایی نیز وجود دارد که جنین دارای یک کروموزوم ایکس یا سه کروموزوم ایکس یا با یک ی چند ایگرگ اضافی x - xxx - xyy - xyyyy به دنیا می آید که این افراد بیمار هستند و دارای سندرمهایی مانند کلاین فلتر و ترنر و... هستند.

    عامل موثر در تعین جنسیت مرد است زیرا اگر X بدهد فرزند دختر و اگر Y بدهد فرزند پسر می شود در زمانهای گذشته حتی تا قبل از بوجود آمدن علم ژنتیک تصور بر این بود که زن جنسیت جنین را تعین می کند ولی در علم ژنتیک این امر به خوبی قابل اثبت است
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان درمانگرو مشکل گشا و آدرس zanzntanha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    الی - باطل طلسم - 1393/8/7
    الی - چجوری میشه طلسم رو باطل کرد؟
    یکی ک تو قبرستان دفن کرده باشن؟ - 1393/8/7/zanzntan
    DUYĞU - در کتاب چار فصل زندگی
    صفحه ها پشت سرِ هم می روند
    هر یک از این صفحه ها یک لحظه اند
    لحظه ها با شادی و غم می روند
    گریه دل را آبیاری می کند
    خنده یعنی این که دل ها زنده است
    زندگی ترکیب شادی با غم است
    دوست می دارم من این پیوند را
    گر چه می گویند شادی بهتر است
    دوست دارم گریه با لبخند را … - 1393/4/14
    DUYĞU - سلام،مطالب وبلاگت عالیست،موفق باشی - 1393/4/14
    ایران توانا - باسلام

    از این پس می توانید آخرین اخبار دستاوردهای کشور عزیزمان را در سایت ایران توانا http://iranetavana.ir دنبال کنید و به کشور خود افتخار کنید.

    باتشکر

    مدیر پایگاه خبری دستاوردهای ایران - 1393/4/5
    ابوالفضل - سلام به شما دوست وبلاگ نویس ،وبسایت خیلی عالی دارید من شما رو دعوت میکنم به شبکه اجتماعی تمشک ملخق بشین و دوستان جدید پیداکنید و لحظات خوب زندگیتونو با بقیه شریک بشین
    منتظر حضور سبزتان هستیم
    روابط عمومی شبکه اجتماعی تمشک - 1393/4/5
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به درمانگرو مشکل گشا امتیاز دهید